luni, 24 martie 2014

Ratări și alte posibilități

Cluj-Napoca, martie 2014
Am revenit la film destul de încurajat că știu ce fac. Aparatul Smena 8M însă s-a dovedit a fi destul de anevoios. Trebuie să apreciezi distanța „ochiometric” pentru a focaliza corect. Vizorul te ajută doar să încadrezi. Din neobișnuință am ratat câteva cadre fiindcă am uitat să armez declanșatorul, iar alte cadre le-am stricat prin multiplă expunere fiindcă uitasem să rulez filmul. Ah! Atâtea greșeli rușinoase memorate pe un film alb-negru pe care l-am primit cadou de la un om pe care tind să-l numesc mentor.

Tocmai am terminat acest film. Am ajuns la capătul celor 36 de cadre, a celor 36 de expuneri (corecte sau greșite), a celor 36 de încadrări (cu sens sau fără sens) imprimate pe acest material fotografic. Sper să găsesc după developare pe lângă acele ratări triste și alte posibilități, mai fericite.